Koeien, stieren & leuke kindertjes - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Maaike Vermeulen - WaarBenJij.nu Koeien, stieren & leuke kindertjes - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Maaike Vermeulen - WaarBenJij.nu

Koeien, stieren & leuke kindertjes

Door: Vermeulenmaaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 November 2011 | India, Vāranāsi

Onze eerste echte 'werk'week is weer voorbij! Maandag zijn we begonnen met lesgeven aan de kleintjes. Dat was wel een beetje een klein drama. We zijn begonnen met vlinders maken die zij met gekleurd papier moesten beplakken. Dat ging best goed, totdat ze daar sneller dan verwacht mee klaar waren en elkaar gingen vervelen.De tweede dag gingen we hen het alfabet leren en moesten ze grote letters A, B, C etc. inkleuren en daar een Engels woord mee vormen. Deze dag wilden ze ons echt gigantisch uitesten, omdat zij geen woord engels verstaan en dus maar dachten om ook maar niet een klein beetje te luisteren. Het viel dus echt niet mee! & dus hebben we gevraagd of we niet de oudere kinderen les konden geven. Dat hebben we dus de rest van de week gedaan, en dat was echt super leuk! We hebben spelletjes gedaan als 'wie ben ik?' dat ze allemaal een naam van een medeleerling op hun hoofd kregen en moesten raden wie ze waren. Dit was echt een succes! Ook hebben we zelfportretten gemaakt & hen invulzinnen gegeven. We denken dat ze er wel echt iets van leren! Gisteren moesten ze oefenen met schaken omdat er binnenkort een schaakcompetitie aankomt. Ik heb 2 spelletjes meegespeeld, maar allebei verloren. Het zijn echte pro's!
Tijdens de lunch is het ook echt genieten. We eten dan met alle leraressen met elkaar op de grond, en iedereen neemt dan wat te eten mee. (Wij ondertussen ook onze zelfgemaakte chappati's die steeds beter worden!!) Het is dan zo grappig om te zien dat de leraressen tegen de kinderen heeel erg streng zijn, maar in lunchtijd veranderen in giechelende meisjes. Ze proberen Nienke ondertussen al te koppelen aan Madhu's brother-in-law. (Madhu is een van de leraressen). En ondertussen worden we bij iedereen thuis uitgenodigd. Gisteren zijn we bijvoorbeeld bij Madhu geweest, en zijn we gelijk aan heel de familie voorgesteld (incl. de brother in law) Helaas komt zijn arranged marriage er binnenkort aan, dus jammer voor Madhu dat het toch echt niet gaat werken! En vandaag zijn we naar een vrouw haar huis geweest. Overal krijgen we veels te veel eten aangeboden en dat moeten we allemaal met onze handen zien op te eten! Daar ben ik nog niet echt goed in geworden.. De vlekken gaan ondertussen al niet meer uit mijn kleding helaas. Maar de kinderen vinden het heel komisch om te zien hoe wij zitten te klunzen..
Naast al het werk lopen we ook erg veel door de stad om alles te zien of ergens te komen. Ondertussen zijn we al doodsbang geworden van alle stieren op de weg. Ze zijn echt angstaanjagend! Ze komen soms met groepen van 10 door de smalle straten, en zij gaan echt niet uit de weg voor ons! We proberen er ook zo min mogelijk bij in de buurt te komen, nadat we hebben gehoord van een van de leraressen dat ze 3 jaar geleden op de hoorns is genomen.. Laatst liepen we langs de ghats en op een punt liepen er heel veel stieren bij elkaar. Leek wel op een ontmoetingsplaats.. Maar we moesten er gewoon langs! Dus heel voorzichtig probeerden we er langs te komen, totdat er eentje begon te rennen richting ons. Dus wij gingen ook rennen, met als gevolg dat we kei hard werden uitgelachen door de indiers die toekeken..
Maargoed het internetcafe gaat sluiten, dus ik moet mijn verhaal nu noodgedwongen afkappen! Vind de reacties echt super leuk, wordt er echt elke keer helemaal vrolijk van haha.
xxxx.



  • 06 November 2011 - 16:21

    Lucie Vissers:

    Maaike, leuk om je verhalen te lezen en wat staat die indiase kleding je goed!! Veel succes nog en geniet ervan. Groetjes van ons allemaal.

  • 06 November 2011 - 17:00

    Fam Sweep:

    Hoi Maaike

    Ik wilde je allereerst even feliciteren morgen met je zus en moeder de verjaardag.Wat een geweldig verhaal weer. Ik zie het helemaal voor me hoor zo hoe jij dat schrijft.
    En ik zou ook bang zijn hoor met zoveel koeien en stieren hahaha.
    En wat een mooie kleding had je aan echt kleding van daar .
    Moet je die kleding aan als je gaat werken of niet ???
    Nou tot volgende week maar weer
    Gr Leontine Henk Timon Rowan

  • 06 November 2011 - 18:20

    Lotje:

    Lieverd!
    Wowie, die foto's. Ik ben echt zo jaloers! Het ziet er echt zoooo indrukwekkend uit. Holy shit, ik zat echt even met open mond naar mijn beeldscherm te kijken. Ik heb bewondering voor je! En wat ben je een lekker ding, in je indiase kleding. Het is nu wel helemaal af, hihi.
    Heel veel succes met les geven & maak de kindjes het maar goed naar hun zin:). Supertof!
    Sorry dat ik trouwens nog niet heb gereageerd op je mailtje, ik had tentamens. Dus ik was totaal afwezig! Ik heb nu alle tijd om een skype af te spreken? Als je eenmaal weet, wanneer je weer op skype bent, dan hoor ik het wel. Het is best lastig om het af te spreken want jij weet het van te voren natuurlijk ook niet. Misschien moeten we eens met z'n allen tegelijk afspreken! We hebben het er nog over, want de volgende x heb je een mailtje in je inbox:).
    Dag schattie!

  • 06 November 2011 - 19:59

    Annie En Rene:

    Leuk dat je toch elke dag wel wat meemaakt.
    Dan blijft elke dag weer een nieuwe uitdaging.
    Wij hopen dat je nog veel leuke dingen meemaakt,leuk om later over te vertellen.
    Wij gaan zondag naar sri lanka.
    Groeten Annie en Rene.

  • 06 November 2011 - 22:36

    Fam. De Wijs:

    Hoi Maaike.
    Leuk je gezien en gesproken te hebben op skype.
    Je ziet er goed uit en het gaat ook goed met je volgens mij.
    We hebben nu ook foto's van je huisje gezien. Ik snap dat je de luxe van hier mist. Maar wardeer nu des te meer wat we hier allemaal hebben.
    Het is een echte levenservaring. Je maakt ook zoveel mee daar.
    Ons leventje gaat hier gewoon door en jij maakt elke dag weer iets bijzonders mee.
    Geniet ervan en groetjes van ons allemaal.

  • 07 November 2011 - 14:41

    Ricardo:

    Hoi Maaike, mocht je plannen hebben om naar Goa te komen, wij hebben kamers te huur.. bel voor info 9960321088

  • 07 November 2011 - 15:57

    Christine:

    leuk maaike om het weer te lezen, als ik jou zo zie dan ben je een'' Reus'' tussen die kleine mensjes
    wat zullen ze straks wel van je vriend zeggen, hij is natuurlijk helemaal groot in hun ogen

  • 07 November 2011 - 19:28

    Oma En Opa De Jongh:

    Maaike wij vinden het mooi om je verhalen te lezen en verbaasd hoe je het allemaal doet.
    We hebben vanavond foto's gezien en het ziet er allemaal mooi uit.

    We wensen je veel succes en zullen je binnenkort een keertje willen zien op skype.

    Groetjes uit Geertruidenberg.

  • 07 November 2011 - 20:09

    Marian:

    Weer leuke foto's Maaike !
    Pas maar op voor die stieren, ik zou daar ook heel hard voor wegrennen, jemig.
    Ik vond het leuk om even te skypen met je bij je ouders thuis, zo ontzettend live. Jammer dat ik die chocolaatjes niet door het beeldscherm aan je kon geven, had wel lekker geweest haha
    Groetjes en tot mails xx

  • 07 November 2011 - 20:11

    Marian:

    Oh ja, je krijgt ook nog de groetjes van Gert en heel veel knuffels van Ruby xxxxxxx

  • 08 November 2011 - 12:26

    Isabelle:

    Lieve maaik,
    Zo te lezen heb jij het wel naar je zin daar, wat een super verhalen! Haha ik zie het al helemaal voor me, jij met die stieren! Super goed en leuk wat je allemaal met die kinderen doet daar! Geniet ervan, veel succes en plezier! En we missen je toch al wel echt hier hoor... Dikke x!

  • 08 November 2011 - 16:43

    Yoeki:

    Haha wat komisch! Ik zie jullie al rennen voor die stieren!!! Wat alweer een supertof verhaal. En die foto's, wat gaaf. Ik zit echt te kijken hoe het toch kan dat het er zo anders uitziet dan hier. Je lijkt trouwens echt een Indiaantje. En een goede ook. Misschien nog wat bruine verf? Dan ben je helemaal af! Ik spreek je snel weer Xxxxx

  • 11 November 2011 - 16:42

    Yolanda Hector:

    heee maaike
    even me eigen voortellen ..... ik ben een nicht van je moeder ..... dus we zijn familie

    leuk om te lezen hoe en wat je daar allemaal doe en meemaakt .een hele ervaring voor jou , knap hoor meis dat je het maar doet , ik zal proberen je te blijven volgen en elke keer erop te reageren .... hele mooie foto's die je geplaatst hebt , ja je kamer is niet alles vergeleken hier maar het heeft wel wat ....... en uitkijken voor die beesten anders rennen hahahaha

    doeiii maaike groetjes uit het koude hank

  • 14 November 2011 - 14:49

    Hubine:

    haha! maaikie, ik zie je al helemaal wegrennen van die stieren! muts.

    mooi dat alles zo goed gaat. de foto's zijn erg leuk! ennuh chickie hoor in die indiase kleding!

    have fun over there! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Vāranāsi

Maaike

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 32048

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 14 Maart 2012

Vrijwilligerswerk & Backpacken in India

Landen bezocht: