Eerste 2 dagen Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Maaike Vermeulen - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Maaike Vermeulen - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen Delhi

Door: Vermeulenmaaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Oktober 2011 | India, Delhi

Hoi Allemaal,

Nou hier is mijn eerste berichtje uit India!!
Het lijkt net alsof ik hier al een hele tijd zit, we hebben al zoveel meegemaakt..
Gisteren om 6:00 Indiase tijd zijn we aangekomen, gelukkig was onze bagage gewoon meegekomen en stond er een man van het Vivek hotel ons op te wachten.
Dat was in ieder geval erg fijn!
In het krakkige busje naar het hotel toe kregen we echt een shock. Het verkeer is echt heel erg!! Iedereen rijdt door elkaar heen, niemand houdt zich aan regels en lijnen, en iedereen rijdt elkaar net niet of net wel aan. Als we moeten wachten omdat het heel druk is komt er een bedelaarster bij de auto, met haar hand door het raampje om te vragen voor geld. Ook ging vandaag een klein meisje allemaal kunstjes doen die echt niet normaal waren en bijna haar armen uit de kom van gingen alleen om geld te verdienen. Haar hebben we wat eten en drinken gegeven want het is zo erg om aan te zien!
Nou eenmaal aangekomen bij het hotel kregen we al geen fijn gevoel bij de omgeving. Het was heel erg arm en ze keken je echt aan alsof je een dollarbiljet was. Ook in het hotel zelf spraken ze slecht engels en onze kamer was niet echt top. Het was wel oke, maar na zo'n lange vlucht verlangden we eigenlijk wel naar iets anders. Maar we wisten dat het zo was in India dus we accepteerden het maar.
Nadat we onze spullen weg hadden gezet zijn we meteen naar de Tourist Office gegaan bij het treinstation om te kijken of er een trein beschikbaar was. Ze waren hier heel erg aardig (lees: overdreven). Ze konden ons een vliegtuigticket aanbieden van 105 euro of een hele rondreis door Delhi, Jaipur en Agra en vanuit daar een treinticket naar Varansi voor 189 euro (en dan Budget). We schrokken wel een beetje hiervan want dit was eigenlijk niet de bedoeling, we wilden gewoon naar Varanasi maar vonden 105 euro ook wel weer een beetje zonde van het geld. Na lang praten en overleggen (en nog steeds heel erg moe te zijn van de lange reis) hebben we gekozen voor het laatste. We kregen dan ook gelijk een ''gratis'' ander hotel omdat ze vonden dat het Vivek hotel niet te vertrouwen was en we nog maar 18 jaar waren (yeah sure, we hebben gewoon veels te veel betaald). We hebben onze spullen dus gelijk weer gepakt uit het Vivek Hotel en meegegaan met onze chauffeur naar het andere hotel.
Nu zit ik hier in dat andere hotel, het heet Legacy Home Office (misschien kan je het vinden op internet). Het is best wel luxe, we hebben gewoon een normale wc en douche. We hebben daar gelijk geslapen smiddags, en daarna nog een paar plekken in Delhi bezocht met onze prive chauffeur van de Tourist Office. (We zijn ook nog een paar keer terug gegaan naar het Tourist Office omdat we echt het gevoel hadden dat we een beetje waren opgelicht, en we hebben onze reis gewijzigd in 2 dagen Delhi en 2 dagen Agra. Anders zouden we 2x 4 uur (waarschijnlijk 5 a 6 uur) in de auto moeten zitten naar Jaipur en via Jaipur weer naar Agra. En kregen we ook nog eens 35 euro terug. Dus dat was een goede keus!
Ook hebben we in ons hotel 2 duitse meisjes ontmoet en 1 zwitserse jongen. Daar hebben we mee avond gegeten in het hotel. We kunnen het best goed met hen vinden en de duitse meisjes zijn vandaag meegeweest aan een rondtrip door Delhi, en morgen vertrekken ze met ons naar Agra en slapen ze daar ook in hetzelfde hotel. Dus dat is wel erg gezellig en fijn omdat zij ook al wat meer ervaring hebben en niet zomaar alles pikken.
We hebben echt super veel plekken bezocht. Hele mooie rijke plekken maar ook hele arme plekken. We zijn bijvoorbeeld naar een markt geweest, met hele smalle straatjes en iedereen die er doorheen moet met een riksja, een beladen kar en te voet. Ook zijn er veel etenswaren die je kunt kopen maar je echt niet wilt eten! We zijn ook erg voorzichtig met eten met als uitkomst dat we bijna alleen maar nan eten en dat zal uiteindelijk ook niet goed voor ons zijn! Maar we doen ons best!
Vanochtend werden we wakker in ons hotel doordat er een hele stoet met hali chrisna (ik weet niet precies hoe je het schrijft) voorbij liep en allemaal liep te bidden ofzo haha.
Morgenochtend vertrekken we naar Agra, ik hoop dat we een betere chauffeur krijgen dan vandaag aangezien hij bijna geen engels kon spreken en geen idee hadden waar we naartoe wilden. Ik hoop ook dat Agra wat aangenamer is dan Delhi. Sommige plekken zijn echt heel erg mooi en sommige mensen zijn ook echt wel aardig, maar de meeste proberen je gewoon echt te bedriegen en je weet allemaal niet zo goed wie je kan vertrouwen. Daarom zijn we toch wel erg blij met onze chauffeur omdat we het anders moesten doen met stampvolle bussen en riksja's die je ergens naartoe brengen waar je helemaal niet naartoe wilt.
We hebben ook nog helemaal geen koeien gezien (vreemd?) maar wel een olifant! En het is ook wel erg grappig dat heel veel indiers foto's van ons maken, of vragen of we met hen op de foto willen. En dan vragen wij weer of wij met hen op de foto mogen haha. Het is wel lekker apart allemaal! Soms lijkt het net alsof ze nog nooit een blanke hebben gezien terwijl er toch genoeg op straat lopen.
Nou dit was het wel weer voor vandaag! Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.
Zal zo snel mogelijk weer wat nieuws erop zetten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 Oktober 2011 - 15:38

Annie:

ik voel met je mee

• 14 Oktober 2011 - 15:42

Rene:

Maaike in dit soort landen is niemand te vertrouwen,jij hebt geld en ze willen maar 1 ding en dat is jou geld in hun handen.

Laat nooit zien dat je meer geld bij je hebt,want voor je het weet is het verdwenen.

Denk 3 x na voor je je geld uitgeeft,en geef nooit iets van je bezittingen aan een ander,want voor je het weet is het weg.

Kijk goed uit en heeeeeeeeel veel plezier

Rene

• 14 Oktober 2011 - 18:59

Fam. De Wijs:

Hé leuk om je verslag te lezen.
    Jullie hebben al heel wat meegemaakt.
    Laat je gevoel je niet te veel beinvloeden.
    Een goede reis verder en let goed op jezelf.

• 14 Oktober 2011 - 20:52

Femke:

Maaike!! Ik kan me goed voorstellen dat het een beetje moeilijk is om te weten wie je kunt vertrouwen! Maar waarschijnlijk zul je hier ook wel weer van leren! Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet, spannend!!
    Nou, ik volg al je verhalen hoor!! veeel plezier daar nog!! xxxxx

• 14 Oktober 2011 - 20:54

Yoeki:

Heee Maaikie! Super leuk om dit zo te lezen. Zal vast wel een cultuurshock zijn. Maar daar wen je over een tijdje (misschien??) wel aan. Wel erg leuk dat je al zoveel hebt bezocht. Heel veel plezier en let op jezelf he. Ik wil je graag heel terug hihi. Xxxx Yoek

• 14 Oktober 2011 - 20:57

Marian:

Nou Maaike dit is nog maar het begin van je grote avontuur !
    Geniet ervan maar blijf allert !

• 14 Oktober 2011 - 22:03

Angela:

Nou, je hebt al heel wat beleefd in die korte tijd, we hopen dat je geniet van de tijd daar en we volgen je!
    gr van ons xxx

• 15 Oktober 2011 - 08:13

Lot:

Lieve Maaik,
    Wat een tof, maar heftig verslag. Het is zo te horen, na 1/2 dagen al een héle ervaring! Ik ben erg blij om wat van je te horen... Hopelijk is het in Agra allemaal wat prettiger zodat je in ieder geval een beter gevoel hebt over de bevolking daar. Maar, pas op wat ze met je doen Maaik! Geniet ervan & ik ben alweer benieuwd naar je volgende verslag:).
    Kus voor jou

• 15 Oktober 2011 - 09:25

Ouders Van Maaike:

Hé kabouter, na je eerste verslag gelezen te hebben blijkt het nog een heel gedoe te zijn om op je eindbestemming terecht te komen.
    Maar aan de andere kant, heb je nu de mogelijkheid om wat van India zelf te zien.
    Wees alert op je kostbare spullen en neem de tip van René ter harte.
    Geniet ervan en succes met je vervolg van je reis. We love you xxx

• 15 Oktober 2011 - 10:05

Ilona:

He Mike,

Spannend allemaal, en dat in zo'n korte tijd. Hopelijk gaat het je over een paar dagen al iets gemakkelijker af. Dat al die indiers met je op de foto willen is natuurlijk niet heel vreemd....wie wil er nou niet met zo'n knappe meid op de foto???
    Hier gisteren een pilsje op je gedronken hoor, op het Agathos "discofeest"!
    Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd naar je volgende avontuur!

Liefs Ilona

ps: Huub is in goede handen hoor!

• 15 Oktober 2011 - 15:24

Anne:

Super tof meiden! Ik kan niet wachten op het volgende verslag :)

• 15 Oktober 2011 - 16:42

Pauline:

Maaaaikie!

Waauw, wat 'n verhaal al joh.. Ik weet zeker dat als je er eenmaal 'n tijdje zit je beeetje vertrouwd raakt;) Wel leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! En ik blijf je verhalen volgen!! Tot skypes, xxxxxxxxxxxxxxx

• 15 Oktober 2011 - 22:36

Kelly:

Oh wat tof om iets van je te horen. Het is echt nu al een hele ervaring zeg! Toch fijn dat je al dingetjes hebt kunnen bekijken maar het zal nu nog wel even wennen zijn. Zoals iedereen al zegt: pas goed op jezelf! En ik kijk weer uit naar je volgende verslagje!
    Dikke kus voor jou

• 16 Oktober 2011 - 10:30

Anita:

Lieve Maaike, wat leuk dat we op deze manier een beetje met je mee kunnen reizen. Maak er een leuke tijd van waar je met veel plezier op terug kunt kijken! Voorzichtig he?? en Succes!
    Gr. uit Elst

• 16 Oktober 2011 - 13:18

Renske:

Lieve Maaike,
    wat leuk om je eerste indrukken en belevenissen te lezen! Wat veel al in een paar dagen.
    Geniet ervan en pas goed op jezelf:)!

Dikke kus uit Hank.

• 16 Oktober 2011 - 15:13

Aimee:

Helaas geen afscheid kunnen nemen, want ik was zelf op vakantie!

Maar als nog heel veel plezier, maar denk dat wel gaat lukken.
    Denk aan onze fotoboeken he!

Geniet ervan!

• 16 Oktober 2011 - 15:19

Bernadet.:

Heeeey Maaike,
    Wat een verslag zeg!!!Super hoor.ik blijf je volgen, heb echt veel bewondering voor wat je doet!
    Geniet ervan, het wordt een hele mooie ervaring voor in je latere leven!!!liefs dikke kus.

• 16 Oktober 2011 - 20:21

Hubine:

heeee Mops!

super leuk om je eerste berichtje te lezen! heel spannend allemaal dus. ik blijf je volgen hoor! hihi. en zodra je je rust een beetje hebt, en je plekje hebt gevonden zullen we elkaar maar eens opzoeken op Skype.

en BIG NEWS: eerste wedstrijd van het seizoen is vandaag gewonnen. 30-51

dikke kus en doe voorzichtig!

• 18 Oktober 2011 - 10:37

Christine:

heej Maaike leuk om dit allemaal te lezen, het is voor mij wel een vvmbg(ver van me bed gevoel)
    wat zal jij een indrukken krijgen, en die wij dan weer mogen lezen,SUPER.

• 20 Oktober 2011 - 05:49

Fam Sweep:

Wat heb je veel gezien en meegemaakt.
    Leuk om dat allemaal te lezen.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Nogmaals heel veel plezier en uitkijken