Happy Diwali! - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Maaike Vermeulen - WaarBenJij.nu Happy Diwali! - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Maaike Vermeulen - WaarBenJij.nu

Happy Diwali!

Door: Vermeulenmaaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Oktober 2011 | India, Vāranāsi

Lekker weekje gehad! We beginnen al steeds meer te integreren in het Indiase leven! Sinds gisteren lopen we nu ook in onze indiase kleding rond. Dus als we geen blond haar gehad zouden hebben, zou niemand doorhebben dat we buitenlanders zijn;)
Deze week was een hele week vakantie, alhoewel hebben we wel onze dagen volgepland met allerlei dingen.
Zo hebben we bijvoorbeeld het huisje van Frans Baardmans schoongemaakt, dat een verschrikkelijk donker hol is midden in de sloppenwijk. Overal ligt een dikke laag stof op, en boeken zijn aangevreten door allerlei insecten. (Ik moet dus wel van mijn spinnenangst af zien te komen!!) We hebben wel wat verschil gemaakt, maar dat huis is echt te smerig, en onveilig voor woorden. Het plafond zou elk moment in kunnen storten..
Maargoed, verder hebben we ook geholpen in de Cooperative Garden. We hebben 2 uurtjes ongeveer het zand omgeploegd en lopen nu met blaren & spierpijn rond. Zij moeten nu dus wel denken dat wij in Nederland echt van die nietsnutten zijn haha want de indiers hebben natuurlijk nergens last van..
Afgelopen woensdag was er hier een nationale feestdag, Diwali. Het is het feest van de zoetigheid, dus dat hebben we erg veel gegeten! Op die dag zijn we vroeg opgestaan om naar de Main Ghat te kunnen lopen via de trappen. Dit was erg mooi, want veel mensen gaan rond deze tijd zichzelf wassen in de Ganges. Heeel apart en mooi om te zien. Wel was het lastig om hierlangs te lopen, want sommigen stukken waren helemaal modderig. We moesten dus over kleine latjes soms lopen om niet te vallen of diep in de modder te zakken. We hebben ook lekker veel foto's gemaakt hiervan, helaas gaat het allemaal niet zo soepeltjes om ze op de computer te krijgen. Dus die krijgen jullie nog tegoed!
Verder zijn we op Diwali uitgenodigd bij de assistent-directeur thuis. Zij wonen op een bepaald gebied in de stad dat bij de Universiteit hoort. Het lijkt net een schone rustige stad in een smerige drukke stad. (Meer voor de wat rijkere mensen dus). Heel apart en grappig om eens meegemaakt te hebben. We hebben vuurwerk afgestoken, en lichtjes gebrand. Verder kregen we (Nienke en ik dan) een enorm diner voorgeschoteld, terwijl de rest van de familie zat te kijken hoe wij dit op zaten te eten. Ze zeiden dat ze zelf al hadden gegeten (mmm, dat geloof ik niet) en na een paar keer aandringen van ons begonnen de vader & dochter ook een klein beetje mee te eten. Maar de moeder en oma van het gezin hebben alleen maar in de keuken gestaan om het klaar te maken voor ons! Dat kan je je zo niet voorstellen in Nederland.. Toch was het een gezellig avondje!
Verder is een lerares in het ziekenhuis terecht gekomen, heel vervelend. Het ziekenhuis is best wel onhygienisch, precies wat ik er eigenlijk van had verwacht.. Ze moet daar nog een aantal daagjes blijven, dus dat betekend ook dat wij haar lessen over moeten nemen. Wel jammer omdat we nu nog niet echt aan onze eigen projectjes voor de ouderen kunnen beginnen, maar nu moeten we de jongste kinderen (tussen de 4-6 jaar) bezighouden met handvaardigheid. Hoop echt heel erg dat dit gaat lukken, aangezien zij geen engels spreken of verstaan. Veel handen en voetenwerk dus! Maar dat lijkt me eigenlijk ook wel weer leuk!
Vandaag is onze laatste vakantiedag alweer, en die hebben we besteed met kleding wassen & naar de bioscoop te gaan. We zijn meegenomen naar echt een slechte bollywoodfilm, helemaal in het Hindi. We dachten dus ook dat we hem niet zouden begrijpen, maar hij was zooo voorspelbaar haha. Dus dat lukte toch nog aardig!
& verder eten we bijna elke avond met onze Ierse vriend van 47 jaar of een groepje Canadezen. Dat maakt het wel gezellig!
Ik denk dat ik nu wel weer genoeg verteld heb. Hoe was de herfstvakantie in Nederland? Ben erg benieuwd wat daar allemaal gebeurt is! En zal zo snel mogelijk weer wat nieuws erop zetten!
xxxxxx


  • 30 Oktober 2011 - 16:08

    Rene:

    Er gebeurt hier niet zo veel.
    Ik denk dat jij meer meemaakt dan wij.
    Voor ons nog 14 dagen en dan naar sri lanka.
    Doe je best en een dikke kus van annie en rene

  • 30 Oktober 2011 - 17:18

    Fam Sweep:

    Hoi Maaike

    Wat een mooi verhaal weer zeg.
    En wat een mooie foto-s
    Hier gaat alles goed de jongens moeten morgen weer naar school.
    Ik ben echt tros hoor op mijn oude buurmeisje dat je dit allemaal doet echt toppie

    Lieve groetjes van ons Henk Leontine Timon Rowan

  • 30 Oktober 2011 - 19:38

    Kelly:

    Jeetje Maaik, ben jaloers! Klinkt als een hele mooie ervaring. Dikke kus voor jou, vriendin!

  • 30 Oktober 2011 - 20:06

    Luc De Jongh:

    hoi maaike gaat het allemaal goed daar en verloopt alles naar wens? het is hier niet zo gezellig zonder jou maar we redden het wel. ik hoop dat je de kinderen daar goed les kan geven en zie het zo je draagt nou een steentje bij voor India, maar ook voor de wereld

    veel liefs en plezier luc

  • 30 Oktober 2011 - 21:27

    Fam. De Wijs:

    Hoi Maaik
    Ben je naar India gegaan om les te geven, begint het met een weekje vakantie.Maar nu mag je toch echt aan de slag, al is het nu nog even met de kleintjes. Jullie komen hier wel aan uit al is het met handen en voeten.
    Wij hebben hier op t.v. Erica op reis in India gezien. Precies de plekken waar jullie zijn. We hebben nu een heel goed beeld van hoe het daar is en wat je daar ziet. De foto's bevestigen dat.
    Jullie maken heel veel verschillende dingen mee. Van het een naar het andere uitersten. We zijn blij dat jullie al aardig wennen. We zijn wel benieuwt naar de foto's met de indiase kleding en we kijken uit naar het volgende verslag.
    En nu ons weekverslag:
    We feesten hier wat af ook zonder jouw en we hebben het kwéékgala gewonnen afgelopen zaterdag.
    groetjes van ons allemaal.

  • 31 Oktober 2011 - 18:44

    Anita:

    Hoi Maaike, wat ik het allerfijnste vond om te lezen was, dat jullie het goed naar jullie zin hebben, en na een weekje vakantie echt zin hebben om te beginnen met het "echte werk" natuurlijk zijn de verhalen die verteld over wat jullie meemaken ook geweldig om te lezen!
    Ook ik heb vorige week naar Erica Terpstra in India gezien en een goed beeld gekregen van waar jullie nu vertoeven.
    Heeel veel succes verder!! x

  • 31 Oktober 2011 - 18:49

    Johan De Jongh:

    Ooeps, dit reis verslag had ik nog nie gelezen..... zo, nu ben ik helemaal bij.. haha.
    Groetjes.. ook van Lizzie.. en uiteraard de rest ;-)

  • 31 Oktober 2011 - 20:44

    Lotje:

    Lieve maaik,
    Wat een tof verhaal weer en ik vond het super leuk om een mailtje van je te ontvangen. Ik houd je op de hoogte van de gebeurtenissen hier, dat heb je gemerkt. Maar, over de herfstvakantie kan ik niet zoveel vertellen want dat bestond uit... Leren! Dus, niks gemist schatje. Ik mail je snel terug om een skypedate af te spreken! Geniet van de tijd en zo te horen, raak je al een beetje ingeburgerd. Gelukkig! Ben benieuwd naar alle fotos, maar ik wacht rustig af. Dikke kus vanuit het saaie holland.

  • 01 November 2011 - 14:06

    Renske:

    Ik begin nu toch wel echt jaloers op je te worden, wat een fantastische verhalen weer! De herfstvakantie hier was niet heel bijzonder hoor. Sowieso niet vergeleken met jouw vakantie daar!

    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag en naar alle mooie foto's!

    Dikke kus uit Nederland.

  • 01 November 2011 - 19:18

    Dinand:

    Hey Maaike,

    leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. Erg goed dat je dit doet. Echt een mooie ervaring lijkt me. Heel veel plezier nog.

    Groeten Dinand

  • 03 November 2011 - 08:14

    Yoeki:

    Sorry voor de wat late reactie, maar ook Yoeki zat helemaal in de boeken haha! Ik vond het super leuk om met je te skypen Maaik, dat moeten we echt vaker doen. Verder vind ik jou verhaal zo leuk om te lezen, alle verhalen trouwens. Er is geen dag dat jij niets meemaakt, dus het is waarschijnlijk ook hartstikke moeilijk om zo'n blog te schrijven, omdat je er alles in wilt zetten. Ik denk dat jullie het allemaal gaat lukken met die handvaardigheid lessen, dat komt zeker wel goed! De herfstvakantie was hier niet zo speciaal, ik heb heel veel geleerd (wat wel beloond is met 80% goed)!!! Ik was echt super blij haha. Nou Maaik, we skypen snel weer eens. En geniet ervan, want dit is echt om jaloers op te worden. Ik wil oooook hihi. Enjoy!! :D Dikkeee kus

  • 04 November 2011 - 09:47

    Angélique:

    Hoi Maaike,

    Ik heb net al je verslagen gelezen en het is zóóó herkenbaar. In eerste instantie het moeten wennen aan de andere levensstandaard, de chaos, het belaagd worden door mensen en als dollarbiljet worden gezien en als je daar een beetje aan gewend raakt pas oog krijgen voor het mooie van het land en de manier waarop de mensen iets van hun leven proberen te maken. Super dat jullie daar zo direct een steentje aan bijdragen!
    Hou vol, Nederland wacht wel...

  • 04 November 2011 - 13:50

    Karlijn:

    Heeee Maaikie!

    Die foto's zijn echt super, het ziet er echt kei mooit uit daar!
    Waarom wassen die mensen zich in de Ganges? Daar plast en poept toch altijd iedereen in haha. Nouu je mist hier niks hoor, herfstvakantie was gewoon herfstvakantie, niks bijzonders, wees blij dat je daar bent! Ik vind het echt super leuk om je verhalen te lezen! Zo ben ik indirect ook in India muahaha

    xx vanuit het super spannende nederland (er zijn hier toch zoveel spannende dingen je wil niet weten.. nott)

  • 04 November 2011 - 23:50

    Nicole:

    Hee Maaike!
    Die kleding staat je echt super leuk ;) !!
    Fijn dat je het naar je zin hebt daar!
    Liefs

  • 05 November 2011 - 01:00

    Lia:

    Hoi Maaik wat zie je er super mooi uit in die kleding.
    En wat een mooie foto's zijn het.
    Hoor en zie je zondag waarschijnlijk.
    Het gaat jullie goed.

  • 06 November 2011 - 09:04

    Kelly:

    Mooi pakkie Maaik! Maar je hebt wel mini benen zo.

  • 06 November 2011 - 12:25

    Debbie:

    Kei leuk hoor maaike!!
    , Hoop dat het goed verlopen is met het lesgeven..handen en voeten werk!
    Je hoort er wel helemaal bij zo in je kleding, eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar het pakje van nienke(zie ik haar ook meteen)Die laatste foto's zijn erg mooi, hele warme tinten allemaal!!
    Nou jij maakt wel wat mee zeg, erg leuk te lezen.
    gaan zo naar verjaardag lucie en krista,kunnen we misschien nog een glimp van je opvangen.
    veel liefsXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Vāranāsi

Maaike

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 32079

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 14 Maart 2012

Vrijwilligerswerk & Backpacken in India

Landen bezocht: